ATL, BTL – marketing

By | 27.5.2018

ATL (Above the Line) zahrnuje marketingové kanály zaměřené na masu. Účelem těchto marketingových sdělení je zvyšování povědomí o značce a positioning. Mezi marketingové kanály používané pro ATL sdělení patří například:

  • televize (video spot, product placement, sponzoring pořadu)
  • rádio
  • tisk (inzerce v tištěných médiích)
  • outdoorová reklama (billboardy, bigboardy)
  • internet (ne však sdělení cílená na konkrétní uživatele)

V rámci nákupního procesu, ATL sdělení cílí na potenciální zákazníky v ranné fázi nákupního procesu. K měření úspěšnosti ATL sdělení slouží metriky:

  • dosah
  • frekvence
  • kumulovaná sledovanost v populaci

 

BTL (Below the Line) zahrnuje marketingové kanály zaměřené na konkrétní potenciální zákazníky. Účelem těchto sdělení je podpora prodeje. Mezi kanály používané pro BTL sdělení patří:

  • placená inzerce ve výsledcích vyhledávání
  • marketing na sociálních sítích
  • obsahový marketing
  • event marketing
  • direct marketing
    • e-mail marketing
    • distribuce letáků
    • telemarketing

 

BTL sdělení cílí na potenciální zákazníky v pokročilé fázi nákupního procesu. K měření úspěšnosti BTL sdělení slouží metriky:

  • návštěvy kamenných poboček
  • návštěvy internetových stránek
  • míra zapojení ve vztahu k online marketingovým kanálům (nárůst fanoušků, komentářů apod.)
  • prodeje

 

S rostoucí oblibou internetu postupně roste i objem prostředků investovaných do BTL sdělení, jejichž hlavní výhodou je snadná měřitelnost a možnost rychlému přizpůsobení sdělení aktuálnímu vývoji.

 

Reklamní tip: Navštivte školení marketingu společnosti ICT PRO

[Celkem: 0    Průměr: 0/5]